بدون ساید: مشتری × ۲
تیم پارتیزان: خلبان، کرتیس، دکتر پاسکال، مامور نجات × ۲
تیم گشتاپو: سرهنگ کسلر، راینهارت، گشتاپو ساده
نفرات مجاز: ۱۰ نفر
بعد از اینکه نقشها تقسیم شد، روز معارفه شروع میـشه. در روز معارفه بازیکنها سعی میـکنند که تارگتهای ذهنیشون رو بگن. هنوز تیم گشتاپو یارهای خودش رو ندیده. روز معارفه بدون چالش انجام میـشه. بعد از اینکه نفرات تک به تک صحبت کردند، به وضعیت اضطراری میـریم. همه ماسک میـذارن و بدون سر و صدا، وضعیت اضطراری اجرا میـشه.
در وضعیت اضطراری معارفه، قرار هست که تیم گشتاپو و کرتیس بازی اطلاعاتی بدست بیارند. ابتدا خلبان، کسلر و دکتر پاسکال بدون اینکه چشمهاشون رو بازی کنند، لایک میـدن و کرتیس بیدار میـشه. کرتیس با دیدن لایک این سه نفر بدون اینکه متوجه بشه هر شخص چه نقشی داره، اطلاعاتی رو بدست میـاره و بعد میـخوابه.
سپس خلبان و دکتر پاسکال دستشون رو میـندازن و کسلر همچنان لایکش رو نگه میـداره. راینهارت و گشتاپو ساده بیدار میـشن و همدیگه رو میـشناسن و همچنین کسلر بازی رو هم شناسایی میـکنند. بنابراین در ابتدای بازی کسلر یارهاش رو نمیـشناسه ولی یارهاش کسلر رو میـشناسن.
بعد از اینکه اجرای وضعیت اضطراری، وضعیت عادی شروع میـشه و بازیکنها ماسکشون رو برمیـدارن. طبق همون ترتیب روز معارفه، وضعیت عادی اول اجرا میـشه. نفرات به نوبت صحبت میـکنند. در طول هر روز، هر شخص یکبار میـتونه چالش بگیره. هر شخص در نوبتش، میـتونه یا شلیک کنه یا اتاق گفتگوی خصوصی بره. البته میـتونه هیچکدوم رو هم انجام نده. بعد از اینکه همه صحبت کردند، اگر شلیکی که توی اون دور انجام نشده باشه، به وضعیت اضطراری خواهند رفت.
هر شخص در نوبت خودش یکبار میـتونه درخواست گفتگوی خصوصی بده. به این شکل که اول صحبتهاش رو انجام میـده و بعد اینکه تموم شد، میـگه:
من میـخوام با بازیکن شماره پنج به گفتگوی خصوصی (یا اتاق ۰۹۰۰) برم.
بعد هم این دو نفر به اتاق خصوصی میـرن. ابتدا فرد دعوت شده سایدش رو باید مشخص کنه. ساید به معنی اینکه بگه پارتیزان هست، گشتاپو هست و یا مشتری بدون ساید هست.مشتری با ساید باید به صورت دقیق اعلام کنه که ابتدا مشتری بوده و سپس به ساید گشتاپو یا پارتیزان ملحق شده است. توی این گفتگو کسلر و خلبان میـتونن در مورد سایدشون دروغ بگن. ینی بگن مشتری هستن و یا هر ساید دیگهای.
بعد از اینکه ساید دعوت شده توسط گرداننده تایید شد، دو نفر میـتونن به صورت آزاد با همدیگه صحبت کنند. حتما نباید اطلاعاتی بدن و هر چیزی که دوست داشته باشن رو میـتونن اعلام کنند. در آخر باید در مورد اینکه تفنگ رد و بدل بشه به یک توافقی برسند. مهم هم نیست که چه کسی دعوت کرده یا دعوت شده، هر دو نفر میـتونن توی اتاق گفتگوی خصوصی میـتونن از گرداننده تفنگ دریافت کنند.
در صورتی که دو طرف برای رد و بدل اسلحه به توافق برسند، گرداننده یکی از سه دیالوگ زیر رو میـگه:
امکان رد و بدل اسلحه وجود ندارداولین موردی که توسط گرداننده بررسی میـشه، امکان رد و بدل اسلحه هست. توی این بازی فقط مشتری و خلبان میـتونن اسلحه بگیرند. البته اگر کسلر به دروغ گفته باشه مشتری یا خلبان هست هم میـتونه به صورت سوری و مشقی اسلحه بگیره. همچنین فقط نقشهایی که اسلحه دارند میـتونه اسلحه بدن.
نقشهای دریافت کننده: خلبان، مشتری، کسلری که دروغ گفته
نقشهایی که میـتونن اسلحه بدن: کسلر، راینهارت، گشتاپو ساده، کرتیس، مامور نجات
اگر مشتری و یا خلبان قبلا اسلحه گرفته باشند، دیگه قابلیت رد و بدل اسحله وجود نخواهد داشت. همچنین خلبان از گروه گشتاپو نمیـتونه اسلحه بگیره. کسلر توی اتاق گفتگو میـتونه نقش مشتری یا خلبان بلند کنه که در این صورت جابجایی اسلحه تایید میـشه اما تفنگی جابجا نمیـشه چرا که خود کسلر اسلحه داره، بنابراین تبادل اسلحه مشقی انجام میـشه و اسلحه دست گرداننده کم نمیـشه.
اسلحهای دست گرداننده نیستگرداننده در طول بازی یک اسلحه دارد و در صورتی که دو نفر به توافق برسند، گرداننده به فرد مورد نظر اسلحه میـدهد. اما اگر فردی صاحب اسلحه در طول بازی توسط رای، تفنگ، راینهارت و یا کیک شدن از بازی خارج بشه، اسلحه بازیکن به دست گرداننده میـرسه و میـتونه اسلحه بده. تعداد اسلحههای دست گرداننده در هر استعلام وضعیت اعلام میـشه.
تبادل اسلحه تایید میـشوددر صورتی که دو مورد قبلی اتفاق نیوفته، اسلحه بین دو نفر رد و بدل میـشه. در صورتی که مشتری اسلحه بگیره، بعد از رد و بدل اسلحه، گرداننده اعلام میـکنه که شما از این به بعد باید با ساید گشتاپو یا پارتیزان بازی کنید و اصطلاحا مشتری ساید میـگیره. وقتی که تبادل اسلحه انجام میـشه، اسلحه در دست گرداننده یکی کم میـشه. اگر تبادل مشقی باشه، اسلحهای کم نمیـشه.
اگر فردی صاحب اسلحه باشه، توی نوبت خودش میـتونه شلیک کنه. اگر توی چالش فردی اعلام شلیک کنه، اسلحه ضبط خواهد شد. بعد از اینکه بازیکن اعلام شلیک کرد، بازیکنها به وضعیت اضطراری میـرن و ماسک میـذارن. توی وضعیت اضطراری ابتدا کسی که بهش شلیک شده، برای دکتر پاسکال وصیت میـکنه و بعد هم سعی میـکنه که دکتر پاسکال رو حدس بزنه. بعد چشمهاش رو میـبنده و دکتر پاسکال بیدار میـشه و گرداننده ازش میـپرسه میـخوای سیو کنی و یا خیر. در آخر وضعیت عادی اعلام میـشه و نتیجه توسط گرداننده اعلام میـشه.
نکات سیو دکتر پاسکال و شلیک در بازی ارتش سریاگر در طول یک دور، شلیکی انجام نشه، بازیکنها به وضعیت اضطراری رایگیری خواهند رفت. در ابتدای وضعیت اضطراری اگر راینهارت داخل بازی باشه، میـتونه نقش یکی از بازیکنها رو بزنه و اگر درست حدس بزنه، فرد مورد نظر بعد رایگیری از بازی خارج میـشه. راینهارت اگر در حدس اول درست بزنه، فرصتش تموم میـشه و اگر اشتباه حدس بزنه، یک فرصت مجدد خواهد داشت. اگر راینهارت با بازیکنی به اتاق گفتگوی خصوصی بره، همون دور نمیـتونه نقشش رو حدس بزنه و به صورت کلی نمیـتونه نقش خلبان رو هم حدس بزنه.
بعد از انتخاب راینهارت، به صورت ناشناس از سر صحبت رایگیری انجام میـشه. هر کسی که حداقل نصف تعداد نفرات رای بیاره، از بازی خارج میـشه. بعد از اتمام رایگیری، گرداننده نتیجه رایگیری و راینهارت رو اعلام میـکنه و بعد به دور بعدی خواهند رفت.
در ابتدای هر دور، استعلام وضعیت بررسی میـشه. استعلام وضعیت زمانی انجام میـشه که حداقل دو نفر از بازی خارج شده باشند و به صورت زوج زوج اعلام میـشه. فرض کنید که یک نفر از بازی خارج شده باشه:
مواردی که گرداننده در استعلام وضعیت اعلام میـکنه:
کی آس در بازی ارتش سری در دو حالت اتفاق میـوفته:
حضور خلبان در کی آس
اگر خلبان به همراه گشتاپو و پارتیزان در مرحله کی آس باشه، در ابتدای مرحله دست دادن، یک اسلحه به خلبان داده میـشه و بعد از صحبت کردن، خلبان باید به یکی از افراد شلیک کنه. به هر کسی که شلیک کنه، ساید اون بازیکن میـبازه.
عدم حضور خلبان در کی آسدر این حالت دو پارتیزان و یک گشتاپو در کی آس حضور خواهند داشت. بنابراین افراد باید پارتیزان خودشون رو مشخص کنند و فردی که پارتیزان مشترک میـشه، به سمت یکی از آنها شلیک میـکنه. اگر فرد مورد نظر گشتاپو باشه، پارتیزان برنده بازی میـشه و در غیر این صورت، گشتاپو برنده میـشه.
خلبان و مشتری میـتونن در اتاق گفتگوی خصوصی اسلحه بگیرند. اگر کسلر در اتاق سایدش رو دروغ بگه، میـتونه به صورت مشقی اسلحه بگیره.
اگر خلبان کشته بشه چی میـشه؟چند روش برای کشته شدن خلبان توی بازی وجود داره. خلبان اگر توسط تیر دوم کشته بشه، سایدی که شلیک کرده، بازنده میـشه. اما اگر خلبان توسط رای خارج بشه، اتفاقی نمیـوفته و بازیکنها بازی رو ادامه میـدن. اگر هم یک بازیکن از سایدی توی بازی باشه و به خلبان شلیک کنه، اون ساید برنده بازی میـشه.
اگر کسی در مورد اتاق گفتگوی خصوصی صحبت کنه، چی میـشه؟در صورتی که فردی در همان دور در مورد گفتگوی خصوصی صحبت کنه، همان روز سایلنت میـشه و نمیـتونه از اسلحه و یا اتاق گفتگوی خصوصی استفاده کنه. روز بعد هم کیک خواهد شد.
چه کسانی نمیـتونن به مشتری اسلحه بدن؟دکتر پاسکال، مشتری، خلبان نمیـتونن در طول بازی به مشتری اسلحهای بدهند.
اعلام نقش در این سناریو آزاد هست؟خیر، اعلام و یا اطلاق نقش ممنوع هست و بازیکنها نباید نقشش رو در طول بازی افشار کنند.
اگر فردی دکتر پاسکال رو درست حدس بزنه ولی دکتر سیو نداشته باشه، چی میـشه؟اون بازیکن از بازی خارج خواهد شد. در اصل کسی که دکتر پاسکال رو درست حدس میـزنه، دکتر رو مجبور میـکنه که سیوش کنه. اگر سیوی نداشته باشه، بازیکن از بازی خارج میـشه.